Messe Ambiente Frankfurt’tan İzlenimler

messe

Messe Ambiente Frankfurt’tan İzlenimler

Sizlerin de bildiği gibi her yıl Şubat ayında Frankfurt’ta gerçekleşen Messe Ambiente fuarında, bir sonraki yılın trendleri masaya yatırılır, dünyaca ünlü markaların yeni koleksiyon ve tasarımları görücüye çıkar, kısacası uluslararası ev – dekorasyon tüketim sektörünün kalbi, birkaç günlüğüne de olsa Almanya’da atar.12-16 Şubat tarihleri arasında gerçekleşen fuara aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 140 ülkeden yaklaşık 137.000 ziyaretçi katıldı. Bu yıl Almanya dışından Fuara katılan ziyaretçilerin sayısı %55’e ulaştı (geçen yıl bu oran %53’dü), bu da piyasaların gidişatı açısından olumlu bir işaret olarak değerlendirildi. Bakalım 2016 ve sonrasında dekorasyon ve tasarım dünyasında ne gibi trendler etkin ve etkili olacak birlikte göz atalım. Ne dersiniz?

Geçmişe Bakış

Hayata anlam ve değer katma arayışı, farkındalık ister istemez retro tavırlarla vücut buluyor. Çevre bilinci, sürdürülebilir bir hayat ve çevre için ise aynı hassasiyeti material seçimlerimize yansıtmamızın zorunluluğu kavram olarak

 

hayatımıza giriyor. Geçmişi geleceğe taşıyan bu trende kısaca “retro futurism” adı veriliyor. Objeleri, koruma, değerlendirme ve geliştirme kavramı yakın geleceği epey meşgul edeceğe

benziyor.

Soğuk Aslında Yeni Sıcak Evi veya mekanı yeterince kişiselleştirebilme adına, yaşam alanına her türlü tarzdan ve çizgiden soyutlayan adeta bir laboratuar formatında düz ve yalın çizgilerle özgürleştiren bir bakış açısı ile insanı özgürleştirmek ve

 

sakinleştirmek ve yüklerden arındırmak hedefleniyor. Özellikle ve öncelikle kafeler gibi ortak alanlarda rağbet göreceği düşünülen bu yaklaşım, insanı sıcaklığın ön plana çıktığı mekanlar kurmayı hedefliyor.

Köpüksü Formlar

Yumuşak formlar, uçuk pembeler, maviler artık sadece bebek odalarında karşımıza çıkacak formlardan ibaret olmayacak. İnsan rahat ve güvende hissettirecek yuvarlak formlar, huzur veren renk kartelası fütürist

 

yaklaşımın sıkça başvurduğu tasarım objelerinin ilham kaynağı olacak. Özellikle aksesuarlarda bu tür yaklaşımların etkisini daha uzun sure evlerimize taşımak isteyeceğimizin garantisini size şimdiden verebiliriz.

Her şey İnsanla İlgili

Fuar kapsamında yapılan tüm sunumların, konuşmaların, sergilerin tek bir ortak noktası vardı. O da iyi tasarımın ancak kişinin bireysel özelliklerini ön planda tutarak hazırlanabileceği.Kişi kendini ne kadar iyi ve güvende

 

hissederse, korumaya ve geliştirmeye de bir o kadar yatkın oluyor. Fonksiyonellik ve hayatı kolaylaştırıcı unsurlar paranın satın alabileceği en önemli itici güç, sonrası sadece bize kalmış.

Çeşitliliğin Keyfi

Fuar boyunca farklı kültürlerden ve yaklaşımlardan hayatın güzel yönlerini öne çıkaran bir sürü detay derlemek mümkündü. Bu a gösteriyor, sofradan banyoya, oturma odasından yatak odasına her yaşam alanında

 

inandığınız, yakın bulduğunuz tarzları bir arada kullanma pratiğini kazanmanız, kişisel tarzınızı bu yolla ortaya koymanız tahmininizin de ötesinde doğru sonuçlar edebilmede özgürleşmeniz anlamına da gelecektir.