Yenilenen Yüzüyle Daha Çekici Bir Maison&Objet

Yenilenen Yüzüyle Daha Çekici Bir Maison&Objet

Eylül başında Paris’te düzenlenen Maison&Objet Fuarı görkemli salonları, ilham veren trend alanı ve davetkar standlarıyla bu yıl da keyifli bir etkinliğe evsahipliği yaptı. 4-8 Eylül tarihleri arasında Paris Nord Villepinte’de düzenlenen MAISON&OBJET renkli ve gösterişli bir şov olmasının yanı sıra trend belirleyici bir fuar. Bu yıl yenilenerek daha da güzelleşen Maison&Objet’nin en çekici köşelerini birlikte keşfetmeye ne dersiniz?

SURNATURE : Doğaüstü

Elizabeth Leriche’in Ateliers d’Art de France için tasarladığı sahne tasarımı sanatçı zanaatkarlar için doğanın önemini vurguluyor. Yaratıcılığın inanılmaz ürünleri olarak ortaya çıkan şiirsel, mucizevi öyküleri kendine has yorumuyla sergileyen Elizabeth Leriche doğaya olan tutkusunu bir kez daha gözler önüne seriyor.

Her kültürde tarih boyunca doğa ve sanat her zaman güçlü bağlar geliştirdi. “Bugünün bağlamında ekolojik konularda kazandırdığı bilinçle, doğa tüm uğraşlarımızın merkezinde yer alıyor.” diyor Elizabeth Leriche. “Bu kalıcı konu kendi becerilerini doğal anlatımlarda kullanan ve sayıları giderek artan zanaatkarların yaratıcılığını besliyor.” diye ekliyor. Elizabeth Leriche’in burada tasarladığı sahne doğayı içeren pek çok yaratıcı ifadeyle birlikte ahşap kutular içinde sergiliyor.“Surnature” alanı dört farklı şekilde ifade edilmiş. “Urban Nature; Kent Doğası” teması çiçek ve sebze bahçeleri, tavuk kümesleri ya da kent çiftlikleriyle şehirlerde bitki örtüsünün nasıl gösterildiğini ifade ediyor. “Nature; Doğa” kent uzamları ve ruhlarımızı yumuşatarak asfalta vahşi bir dokunuş katıyor. Tasarımcılar beton ya da lake gibi endüstriyel malzemelerle denemeler yapıyor. “Mysterious Nature; Gizemli Doğa” teması gerçeküstü bir dokunuşla büyülü ormanlardaki ışık ve gölge sanatına eşsiz bir yol açıyor. “Happy Nature; Mutlu Doğa” teması ise çiçeklerin heyacanını simgeliyor. Zanaatkarla “Bahar Ritüel”ini iyimser ve ferah bir yenilenmeyle, şiirsellikle kutluyor. “Precious Nature; Nadide Doğa” alanında ise bitkiler nadir objelere dönüştürülerek doğa yüceltiliyor.

 

TREND

MAISON&OBJET’de bu yıl yeni bir ilham alanı yaratılarak farklı bir yüze kavuştu. Bu yenilenmede bir kitabevi ve konferans alanı eklenerek Salon 6, 7 ve 8 boyunca yerleştirilen Trends bölümü ziyaretçiler için daha geniş ve kapsamlı bir hale getirildi.

Kitabevinin tasarımı Nelly Rodi ajansından Vincent Grégoire’nin imzasını taşıyor. Temanın daha yoğun ve detaylı bir şekilde algılanmasını sağlayacak bu değişim şimdiden ilgi uyandırmaya başladı. MAISON&OBJET’nin trend danışmanları Elizabeth Leriche, François Bernard, Vincent Grégoire bundan sonra her edisyonda sırayla bir trend alanı tasarlayacaklar. Bu yıl “Precious; Değerli” temasını Elizabeth Leriche yorumladı.

 

PRECIOUS: Değerli

Değerli ve nadide pek çok şekilde ifade edilebilir. Bu kelimeler akla ilk olarak yontulmuş nadide taşların gizemini ve insanoğlunun dehasıyla daha güzel bir hale getirilmiş hammaddeyi çağrıştırıyor. Sanatta, “Değerli ve nadide olan” bir incelik, parlaklık, hatta büyük bir zenginlik gerektirir; sıkça altın, ayna ve bezemelerle birleştirilir. Ancak tüm bunlar değerli olmakla beraber herkes için aynı değeri taşımaz. Sudan bir sahtelikten hayatın en hakiki anlamına kadar, aşırı maddecilik ile müthiş bir kırılganlık arasında diyaloğun ta kendisidir değerli olan. Maison&Objet’nin trend danışmanı François Bernard “Precious; Değerli” temasının Barok döneme atıfta bulunduğunu ifade ediyor. Bu temayla ilgili görüşlerini gelin kendisinden dinleyelim.

Yeni temanın seçiminden önceki beyin fırtınasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Açıkçası ilk toplantıya çiçekler hakkında konuşmak için büyük bir heves ve istekle girdim. Çiçeklerin dili inanılmaz sayıdaki artistik, renkli ve fotografik öğe içinde hiç olmadığı kadar çok yer almaya başladı. Hatta birçok genç tasarımcı çiçeklerin özünü anlamak için mekanik konseptlere odaklanıyor. Inspirations Book’ta onların işlerinden ve bu geçici olanı sonsuz kılma arzusundan söz ediyorum.

Neden “Precious; Değerli” teması seçildi?

Hepimiz Barok etkilerin canlanmasını istedik. “Değerli” teması nadir ve eşsiz olanın metaforu olarak ortaya çıktı. Bu tema iyi hazırlanmış dekoratif sanatların geri dönüşü kadar aşırılık modasının da ayırdını koyuyor.

Bu temaya sizin bakış açınız nedir? Benim için “Precious; Değerli” 17. yüzyılın etkilerini çağrıştırıyor; “Yapmacık” ya da “ödünç alınmış” duyguların hiçbir “doğal” yanı yok. Bu tür bir “değerlilik” duygulardan, hareketlerden, tavırlardan, kısacası her şeyden tasarıma, biçimlere ve renklere taşkınca bir akış, fazlalık, bolluk anlamına geliyor. Fazlalığı olumsuz bir anlamda kullanmıyorum. Bu sanki dayanılmaz şekilde sıradanlaşmış genel geçeri nadideden, milyonları eşsiz olandan, kutsalı düşkün olandan ayırt etmek için formların irileşmesini gerektirdi. Sonunda bu kaos ortamından çıkmak için bir şeylerin yapılması gerekiyordu.

Akgün Akdil