Akgün Akdil | Uluslararası Tasarım Platformu: Salone del Mobile

Akgün Akdil / Uluslararası Tasarım Platformu: Salone del Mobile 

 

Dünyanın en büyük mobilya fuarlarından biri olan Salone del Mobile nisan ayında gerçekleşti. 2016’da 55.yılını kutlayan fuar tasarım başkenti Milano’nun uluslararası arenadaki en etkili yüzü.

 

12-17 Nisan tarihleri arasında Milano Rho fuar merkezinde düzenlenen Salone del Mobile, 207.000 metrekarelik alanda 160 ülkeden 372.151 profesyonel ziyaretçi, 2407 katılımcıyla uluslararası mobilya ve tasarım alanındaki önemli vitrinlerden biri. Yaratıcılık konusuna getirdiği yenilikçi fikirler ve teknolojik gelişmelerle önde gelen bir platform olarak konumunu pekiştiren Salone del Mobile ev yaşam stillerini yeni tasarım trendleriyle birlikte sundu. Her yıl üç yüz binden fazla ziyaretçi ağırlayan fuarda bu yıl ayrıca yaşam konseptleri, klasik mobilya, mimari kaplamalar konularına ağırlık verildi.

 

2016’da EuroCucina, FTK (Technology For the Kitchen; Mutfak İçin Teknoloji) ve International Bathroom Exhibition’ın yer aldığı Salone del Mobile’de her yıl dönüşümlü olarak aydınlatma fuarı olan Euroluce de sergileniyor.

Fuarda yer alan International Furnishing Accessories Exhibition Classic, Design ve xLux olmak üzere üç ayrı bölümden oluşuyor. Classic bölümü 1-2 ve 4.salonlarda, Design bölümü 5-6-7-8-10-12-14-16-18 ve 20.salonlarda, xLux 3.salonda yer aldı. EuroCucina 9-11 ve 13-15.salonlarda, FTK (Technology For the Kitchen; Mutfak İçin Teknoloji) 9-11.salonlarda, International Bathroom Exhibition 22 ve 24.salonlarda, SaloneSatellite ise 13 ve 15.salonlarda ziyaretçilere sunuldu.

 

Salone del Mobile son teknoloji ürünler ve çözümler, yenilik, yaratıcılık ve yeni fikirlerin bir arada sunulduğu uluslararası bir platform olarak Milano’nun ne denli önemli bir rol üstlendiğinin altını çiziyor. Salone Internazionale del Mobile ve International Furnishing Accessories Exhibition’un birlikte yer aldığı şovda Classic, Design ve xLux bölümlerinde zamansız lüksün şıklığı çağdaş bir yolla yeniden işlenerek özel bir yaşam deneyimini temsil eden yeni bir sektör olarak karşımıza çıkıyor.

 

Bu ürün kategorisindeki değerlendirme; çeşitli fuarlarda son sürümüne kadar sergilenmiş bu tipte ürünlere özel tahsis edilen bir alan için artan talebe cevap veren, Doğu’dan Uzakdoğu’ya kadar uzanan Amerikan pazarlarında geniş ölçüde belirlenmişti. Birçok büyük üretici bu tipolojiyi benimseyerek klasik ve modern üretime başladı ve bu iki kategorinin sentezini sunan, sıcak ve daha yumuşak malzemelerle süslenmiş yeni ürünler yapmak için kolları sıvadı. Önde gelen moda markalarının güçlü varlığı da International Furnishing Accessories Exhibition’da hissediliyordu.

 

EuroCucina, FTK (Technology For the Kitchen) ve International Bathroom Exhibition üstün performans, çevre dostu bir yaklaşımla üretilen ve kullanım kolaylığı, anında erişilebilir ve entegre teknolojik çözümler sunan tasarımlarla beğeni topladı. Şık tasarımlar, avangard görünümler teknolojik yenilikler, enerji verimliliği ve kullanım kolaylığıyla desteklenerek ziyaretçilere sunuldu. Mutfaklarda lamine plastik, ahşap, metal, lake, tuğla veya doğal taş malzemeler, indüksiyon ocak, davlumbaz veya entegre yemek pişirme cihazları; banyolarda ise duş kabinleri, saunalar, küvetler, radyatörler ve banyo mobilyaları sergilendi.

 

35 yaşın altındaki genç tasarımcılara ayrılan Salone Satellite’nin 19.edisyonundaki tema “New Materials> New Design / Yeni Malzemeler > Yeni Tasarım” dı. Bu yıl ayrıca XXI Triennale kapsamında “Rooms. Novel Living Concepts” adlı sergi Triennale di Milano’da gerçekleşti.

 

Akgün Akdil