Ref Collection

Ref Collection

Doğayı ve Doğalı Yaşam Alanlarına Taşıyor

Dekorasyon ve mimari alanında, yerli yabancı birçok önemli markaya ev sahipliği yapan Cemil Topuzlu Caddesi, yeni ve iddialı  bir tasarım markasına kavuştu, REF COLLECTION. Daha yoldan geçerken sizi şık  sunumlu vitriniyle kendisine çeken marka, dükkanın içine adım atar atmaz doğal ahşap ürünlerden oluşan koleksiyonuyla, sizi başka bir dünyaya götürüyor. Doğayı ve doğalı, hayatın içine taşımak ve yaşam alanlarının kalitesini yükseltmek amacıyla tasarlanmış ürünleriyle marka sizi hemen etkisi altına alıyor.

Markanın yaratıcısı, tasarımcı Gülşah Karakuş, bu başarılı koleksiyonun arkasındaki kişi. Reklam geçmişi  de olan tecrübeli bir tasarımcı Gülşah hanım, tasarımlarını koleksiyona dönüştürürken bu iki farklı kariyerin kendisine sağladığı avantajlardan fazlasıyla faydalanmış.  Ama elbette yalnız değil. Konusunda 25 yıldır uzmanlaşmış usta bir ekip var arkasında. Tasarım ürünlerini, 5 dönüm arazi üzerine kurulu üretim tesislerinde %100 yerli ham madde işleyerek ortaya çıkarıyorlar. Marka prensipleri, aslında tüm üreticiler tarafından paylaşılması gereken önemli bir misyon içeriyor: yalnızca ömrü tükenmiş olan ağaçları kullanıyorlar.

Böylece doğanın dengesini koruyorlar. Ekolojik düzene ve  daha sağlıklı nesiller yetişmesine de yardımcı oluyorlar. REF COLLECTION, dünyada hızla yaygınlaşan “unique” “tek” kavramının da  ülkemizdeki önemli temsilcilerinden. Neden mi?  Birincisi; tüm  tasarımların

üretim ve boyama süreci profesyonel bir ekip tarafından elde gerçekleştiriliyor. Yani tüm ürünler el işçiliği.  İkinci ve de aslında ilkinin uzantısı olarak da: seri üretimin söz konusu olmaması.  Yani her bir parçanın kendine has ve tek olması.

Hemen şunu da ekleyelim yeri gelmişken: işlemesi çok zor bir malzeme olan ahşap, çok uzun yıllar yaşamaya devam ediyor. Bu yüzden doğru tekniklerle doğru işlemlerden geçirerek son mamul haline getirilmesi cok önemli. REF COLLECTION’ın az önce bahsettiğimiz 25 yıllık deneyimi ve birikimi işte bu yüzden çok kıymetli. Markanın bahsettiğimiz showroom’u yaklaşık 130 m2’lik geniş bir alana sahip. Perakende satış kanalına geçmelerinin  sebebini “daha fazla bir kitleyi doğal ahşap ürünler ile  buluşturabilmek” olarak açıklıyorlar.

Doğal ahşap ve masif mobilya ürünleri vizyon gerektiren tasarımlar olduğu için, hedef kitlelerine daha uygun buldukları bu lokasyonu seçmişler. Mağaza resmi olarak Mayıs ortasında açılacak ama daha şimdiden yoğun bir ilgiyle karşılaşmış olmak  Gülşah Hanımın, bu kararının ne kadar doğru olduğunun bir işareti. Daha hedeflerinin başındalar,

hayata geçirmek istedikleri birçok proje var üstelik. Özellikle de çocuklara ahşabı tanıtıp sevdirmek amaçlı etkinlikler planlıyorlar.  Daha şimdiden, ağaçla uğraşıp dokusunu yakından tanımak isteyen büyüklere de  mağazalarında çeşitli workshop hazırlıkları başlamış bile. Meraklılarına buradan müjdeyi vermiş olalım.