Ofis Kavramı Değişiyor Son Trend: Hazır Ofisler

Ofis Kavramı Değişiyor Son Trend: Hazır Ofisler

Özellikle son on yılda, ofis kavramı hızla gelişiyor ve değişiyor. Artan ihtiyaçlarla birlikte büyüyen maliyetler, azalan hierarşi, efektiviteyi ön plana alan organizasyonlar ve gelişine web ve mobil teknolojiler ofis kavramını yeniden tanımlamamıza neden oldu.

Önce home Office kavramı gelişti, büyük şehirlerde tırmanan trafikle birlikte dev bir boyuta gelen zaman kaybı, teknolojinin bulunduğunuz yerden erişim imkanının verdiği rahatlık, işlerinin bireysel boyutu ağır basan çalışanları bu kavrama itti. Farklı sektörlerdeki farklı organizasyonlar bu yöntemi özellikle belirli bir profil çalışanları için denediler. Bir kısmı olumlu sonuçlar elde ederken kimi kurum kültürü, kimi şirket yapısı bu kavrama çok da uygun olmadı.

Bunun üzerine maliyetlerden ve işgücünden tasarruf sağlamak amaçlı, çoğu ofis binasında özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlere yönelik olarak ortak alanlar artırıldı. Toplantı odaları, sekretarya gibi gibi ortak ihtiyaçlar tek yerden giderilir oldu.

 

Şimdi ise yeni bir dönem başladı; hazır ofis dönemi. Proje bazlı işlerde ve dönemsel olarak bireysel ve ekip halinde çalışmanın gündemde olabileceği iş yapılarında bu sistem çok işe yarar sonuçlar veriyor. Ofis altyapıları hazır, sizin yapmanız gereken sizin için uygun çalışma ortamının ne olduğuna karar vermek. Bunlardan bazıları şehrin birçok yerinde şubelere sahip. Bazısı ise ulaşımın kolay olduğu şehir merkezlerine konumlanmış durumda. Gelip oturuyorsunuz, internet bağlantınızdan, toplantı odalarına, çay kahve servisinden telefon hattınıza kadar birçok hizmeti almaya başlıyorsunuz.

 

Gelin “hazır ofis” kavramının birkaç belli başlı örneğini birlikte mercek altına alalım. Bu trendin ne gibi avantajlar barındırdığını birlikte öğrenelim. Kim bilir belki bir tanesi size de uyar?