Markalar

Işığın, İnsan ve Mekan Üzerindeki Etkisi

2004 yılında Yeditepe Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünden derece ile mezun olan Koray Ünsal mezun olmadan başladığı yat tasarımı ve üretimine halen devam ediyor. 45mt’ye kadar yapmış olduğu çeşitli yatların hem tasarım hem de proje yönetimini kendisi üstlenmiş.

Yat sektörünün farklı alanlarında tasarımlar ve ürün geliştirmesi yapmış olan tasarımcı Koray Ünsal, uzun zamandır aklında olan kendi markasını yaratma fikrini 2015 yılında Cu’K Design ile hayata geçirmiş. Işığın, insan ve mekan üzerindeki etkisini esas alan Cu’K, bakırın sıcaklığı ve işlenebilirliğinden ilham alarak, serüvenine bakır aydınlatmalar ile başlamış.

Cu’K için ışık; çatısı altında yaşadığımız mekanlarımızın farklı hissiyatlarını ortaya çıkartmak ve bu yeni duyguları sevdiklerimizle paylaşmaktır. Tasarımlarını doğadan ve hayatın içinden beslendiği farklı hikayelerden yola çıkarak modern ve sade çizgilerle modelleyerek hayata taşıyor.

Kullanım alanlarına göre şekillendirilen her bir Cu’K ürünü mekanlarımıza duygu kazandıran yapısıyla, özgün ürünler ortaya çıkarıyor ve bu ürünleri el işçiliği ile hayata geçiriyor.

 

Eğlenceli Tasarımlar

Don Fisher markası eğlenceli tasarımlarıyla kısa zamanda dikkatleri çekmeyi başarmış. Orijinal tasarımları olan Don Fisher markasının kurucuları yıllardır denize olan büyük meraklarından, boş zamanlarda yelkenli ile denize açıldıklarından söz ediyor.

 

Bu iki arkadaş küçük tasarım ekibini de oluşturduktan sonra böyle bir işe girişiyorlar. Ve beklentilerinin üstünde bir beğeni ile karşılaşıyorlar.

Yüksek kaliteli malzemeler kullanmaya dikkat eden Don Fisher markasının bütün ürünleri el yapımıdır. İlk zamanlarda sadece balık figürlü cüzdanlar, kalemlikler, kartpostallar tasarlayan bu marka, ilgi büyüdükçe farklı şeyler tasarlamaya ve üretmeye başlamış.

Çocuklara özel küçük, şirin havlular; kıyafetler ve oyuncaklar artık koleksiyonlarında yer alıyor. Buradaki ürünler sadece çocuklar için değil, her yaştan insanın bu markaya büyük bir ilgisi var.  Bu durumda onların büyümesinde büyük bir etken olmuş.

Kısa zamanda sosyal medya aracılığıyla tanınan Don Fisher markası şuan dünyanın pek çok yerinde ürünleri satma imkanı bulmuş. İnternet üzerinden de online alışveriş yapma imkanına sahip olan müşteri kitlesi bu mükemmel tasarım ürünlerine artık kolayca ulaşabiliyor.

GERÇEK BİR MİMARİ KONSEPTİ

Ivano Redaelli markası bugün dünya çevresinde stil ile eş anlamlı olarak anılmaktadır. 2. Dünya Savaşı sonrası yıllarda Piero Redaelli, şimdiki adı ile Cavaliere del Lavoro ve eşi Iside, Redaelli Ricami’yi, ev için ketenden el işlemeli üretim yaparken buldular.

80’lerde oğulları Ivano ve Nicoletta şirketin yönetimine destek oldular. İş modellerine daha fazla uluslararası bir duruş kazandırdılar.Ivano, yeni çözümler için bazı testler yaparken, şirketin geleceğinin sadece ev için tekstil üretimi olmayacağına ikna oldu. Çözümün, tekstil ve mobilya üretiminin birleşmesinden ortaya çıkacak bir tasarımda olduğuna inandı  ve “Made in Italy” vurgusunun tüm dünyada ünlü olması hedefini koydu. Bu andan itibaren de Ivano’nun yönetim seçimi köklü bir yaratıcı tasarım devrimi oldu. Üç yıl içinde, el işçiliği geleneğindeki güçlü kökleri gelişti ve uygun bir yaşam stili markası, lüks bir marka ve iç mimarlar ve uluslararası alıcılar için çok önemli bir seçenek haline geldi.

Bugün, marka sadece basit tekstil ve mobilya çözümleri üretmiyor aynı zamanda uluslararası düzeyde sürekli bir araştırmanın sonucu olarak hedeflenmiş gerçek kaliteyi ve “Made in Italy” kavramındaki mükemmelliğinin liderliği ile gerçek bir iç mimari konsepti yaratıyor. Akılcı yaratıcılık, doğru seçilmiş malzeme, yüksek İtalyan işçiliği ve doğal zerafet var Ivano Redaelli’nin evinde.

Geleneklerine sıkıca bağlı olmasına rağmen çağdaş yaşamın tüm trendlerini ön görebilen bir yapı. Ayrıntılar ve duyuların yüceltilmesi için gösterilen özen, bugün markanın üzerindeki stilin felsefesini tamamlamaktadır.

Estetiğin Tasarımdaki Hali

Kristalia, 1994’te lokal girişimciler tarafından iki ortak tutku; tasarım ve cazın birleşmesi ile oluşmuş. En başından beri Kristalia yenilikçi projelere özel ilgi göstermiş. Moda ve spor alanlarında kullanılan malzemeleri tasarımlarına adapte etmiş, tekniksel çözümlerle deneysel çalışmalara imza atmışlar.

1995 sonbaharında Kristalia, sektöre ilk kataloğunu tanıtmış. İlk ürünleri için, orta ekonomik düzeyde ve satın aldıkları mobilyalarda çağdaşlık, stil ve detayları ayırt eden orta yaş tüketicileri hedef kitlesi olarak belirlemişlerdir.

 

90’ların sonundan itibaren, belirli bir şirket organizasyonunun oluşmasıyla birlikte, yeni bir yol arayışı içine girdiler. Gelenekselliğe bağlı olmayan, estetik ve kaliteli özelliklere sahip çağdaş İtalyan stilinden etkiler taşıyan ürünleri meraklılarına sundular.

 

Bugün Kristalia, koleksiyonunda tasarımların dikkat çeken temel özellikleri, genç yaş gruplarının günlük yaşam ihtiyaçlarına yönelik ve ergonomik ürünlerden oluşmasıdır. Şu anda Kristalia gelişime çok açık ve çok motive insanlar tarafından yönetiliyor.

 

Sahipleri analiz ve stratejilerini tüm personelle paylaşmaya özen gösteriyor. Her zaman peşinde oldukları takım ruhunu coşkulu, özverili ve mücadelecilikleriyle koruyorlar.

 

 

 

Fonksiyonellik İle Anılan Yeni̇li̇kçi̇ Bi̇r Marka

Pastoe koleksiyonları, bugüne kadar kaliteli mobilya üretmek ve bu kaliteyi daha da geliştirmek için yaptıkları yatırımlarla edindikleri tecrübelerin bir sonucu olarak göz dolduruyor.

Her zaman ürünlerini yenilemek, daha işlevsel olmaları için yeni teknikler geliştirmek için çalışan Pastoe ekibi, bu çalışmalarını gidebileceği yere kadar yani en iyi ürünü üretinceye kadar sürdürmek istiyorlar.

En küçük detayların, örnek olarak görünen bir vida veya civata şeklinin bile önemli olduğu Pastoe tasarımlarında, ekip malzemelerin kalitelerin ve birbirilerine olan uyumlarını geliştirmek için çaba harcıyor.

Ürünlerde mükemmeliyeti yakalamak Pastone’nin sonsuza kadar sürdürmek istediği bir gelenek. Mobilyalar Utrecht’de bulunan fabrikalarda, büyük emekerle, yerli ustaların elinde şekillenerek üretiliyor.

Estetik ve fonksiyonel olgulara çok önem veren ustalar, ürünlerin kaliteli olması için en ufak detayları incelerler.  Asil bir Pastoe ürünü, özveri ve uzmanlıkla üretilmiştir.

Pastoe mobilyalarını incelemek, size marka hakkında yeterli bilgiyi veriyor zaten. Karmaşıklıktan sıyrılmış sade mobilyalar, zamansız ve işlevsel tasarımlara sahip.

Müşteriler mobilyalarda özgürce istedikleri renkleri tercih edebiliyorlar.

Dutch Interior Industry üyesi olan ve bu 100 yıllık mirasa katkıda bulunan Pastoe, müşterilerine sunduğu imkanlarla onlara en iyi kişisel alanları vadediyor.

Kişiselleştirme konusunda beklentinizi sınırsız tutabilirsiniz.

 

Romantik El Yapımı Hasır Mobilyalar

Ankjær Andreasen,  Sika Design’ın adını zarif Sika geyiğinden esinlenerek 1940 yılında bu şirketi kurmuştu. Şirket savaş zamanında artan işsizlik ve hammadde sıkıntısı varken Mosso’da açılmıştır.

Savaş zamanında bataklıklardan toplanan sazlarla, hasat sonrasında arta kalan ürünlerle, samanlarla ücretsiz hammadde ihtiyaçlarını karşılamışlardır. Savaştan sonraki yıllarda Horsens devlet cezaevinde hasırdan yapılan sepetler üretildi.1950 yılından bu yana Sika Design tasarım ve üretim sürecinde konfor ve kaliteyi göz önünde bulundurarak el yapımı mobilyalar tasarlandı. Sika Design’ın hasır mobilyaları nesillerdir otellerde, restoranlarda, yolcu gemilerinde, dünyanın birçok yerinde görülebilir. Tüm satışlar, yönetim ve lojistik merkezlerinde yürütülüyor ve kardeş şirketleri olan Rynkeby, Funen ile paylaşılıyor. Sika Design bu 10 yıl içinde birçok yeni mobilya koleksiyonu piyasaya sürmüştür.

İç mekan ve dış mekanlar için, romantik hasır mobilyalar ve hasır rattan sandalyeleri ile 50’li yılların Danimarkalı mimarları tarafından “Icons” koleksiyonu tasarlandı. Aynı zamanda kafelerin iç ve dış mekanlarına uygun Affäire koleksiyonu gibi bir çok tasarım ürününü piyasaya sürdüler.

 

 

 

LIFESTYLE TASARIM

Caddebostan’da küçük bir butik dükkan olan Fashion Factory Butik; Ban.do, Living Royal, Rare London, Izola NYC, Peripera markalarının Türkiye distribütörü olan Istanbul Fashion Company’nin hem kendi exclusive markalarını hem de Happy Jackson, Nihi, Daydrobe gibi diğer tasarımcıların ürünlerini satışa sunduğu bir lifestyle alan sunuyor.

Kahve kupasından t-shirte, defterden çok özel pipetli bardaklara kadar birçok değişik ve renkli ürünü içeren bir marka karışımına sahip olan bu butikte ürünler bir aylık aralıklarla değişiyor. Şubat ayı da hazır yaklaşıyorken Sevgililer Gününe özel olarak kız arkadaşınıza veya erkek arkadaşınıza alabileceğiniz birbirinden güzel ürünleri burada bulmanız mümkün.

Caddebostan bana çok uzak derseniz eğer, online satış adresi olarak

www.ff360.net ve www.pembecida.com sitelerinden bu güzel ürünler arasında istediğinizi satın alabilme imkanınız da bulunuyor.

Sevdiklerinizi veya kendinizi şımartmak istediğiniz her an Fashion Factory bir tık uzağınızda olacaktır.

Sosyal medyada da etkin olan Fashion Factory’nin  instagram hesaplarını  “fashionfactoryistanbul” yazarak takip edebilir, yeniliklerden haberdar olabilirsiniz.

Adres: Plajyolu Sokak, No:14/A, Caddebostan/İstanbul