Marina Abramović’ten İronik Bir Gösteri

Marina Abramović’ten İronik Bir Gösteri

Tasarımcı Marina Abramović Bernardaud için tasarladığı “Abramović Method Misfits for the Table” koleksiyonuyla armoniyi uyumsuzlukta yakalayan bir çalışmaya imza attı. Bu koleksiyon için bir de film çeken sanatçının gelin performansıyla ilgili düşüncelerini kendisinden dinleyelim.

“Bernardaud projesinde “Misfits/Uygunsuzlar” adını verdiğim iki ayrı sofra takımı tasarladım. “Uygunsuzlar”, çünkü birbirleriyle uyuşmuyorlar. Her ikisinde de birbirinden farklı büyüklükte, biçim ve desende tabaklar var. Takımlar birleştirilerek iki kişilik “uygunsuz” bir akşam yemeği için kullanılabilir ya da tekiyle yalnız yenen bir yemeğin servisi yapılabilir.”

İki Kişilik “Misfit” Akşam Yemeği

“Birbiriyle uyumsuz tabakların bir arada kullanılamayacağı düşünülebilir ama aslında her ortama da yakışıyor. Bu tabaklar farklı yiyecekler ve farklı tipte davetler için pek çok kombinasyon sağlıyor. Hayat mükemmel değil, öyleyse neden sofra takımlarını eşleştirmemiz gereksin ki? Yaptığım “Abramović Method, Misfits for the Table” adlı filmde bu konuyu, ilişkilerinin üç aşamasında farklı yemekler yerken gösterdiğim bir çift üzerinden ele almaya çalışıyorum. Ben koşullar ne olursa olsun, yemeğin her zaman bir ritüel olması gerektiğine inanıyorum.”

Tek Kişilik Akşam Yemeği

“Hepimiz yalnızlıktan korkarız ama kendinizle baş başa kalmanın zihninizle ve bedeninizle an’ın içinde birlikte olmanız anlamına geldiğini düşünüyorum. “Tek Kişilik Akşam Yemeği” için sofra takımı tasarlamak benim için önemliydi, böyle bir yemeğin aslında oldukça keyifli olabileceğini düşünüyorum. Yalnız yemek yemekte insanı hoşnut eden çok huzurlu ve saf bir şeyler var. Bu her yaşam için öyle önemli bir an ki, diğer insanlarla yemek yerken de aynı ağırbaşlılıkla deneyimlemek gereken bir şey.”

Marina Abramović Hakkında

Marina Abramović Belgrad’da kariyerine başladığı ’70’li yıllardan bu yana, biçime dair çok önemli bazı erken dönem eserleri oluşturarak performans sanatına öncülük etti.  Abramović, 1997 Venedik Bienali’nde “En İyi Sanatçı” olarak Altın Aslan ödülüne layık görüldü.  2010’da New York Modern Sanat Müzesi’nde ABD’deki ilk büyük retrospektif sergisini açtı  ve  eş  zamanlı olarak “The Artist is Present” performansını 700  saatten uzun  sahneledi. 2014’de Londra’da Serpentine Galerisi’nde üç aylık “512 Hours” performansını sergiledi.  Abramović, maddi olmayan ve uzun süreli çalışmalar üreterek tüm alanlardaki düşünürler arasında yeni işbirliği olanakları yaratması hedefiyle MAI’yi (Marina Abramović Enstitüsü) kurdu.

Hazırlayan: Akgün Akdil