Mağazacılıkta Son Trendler

Mağazacılıkta Son Trendler

Birçoğumuz hayatımızın bir yerinde küçük bir dükkanımız olsun, orayı zevkimize göre döşeyelim, her gün anahtarımızla gidip onu açalım. Hayali kurmuşuzdur. İlgi alanlarımıza göre dükkanın faaliyet alanı farklılık gösterebilir ama bu hayal birçok beyaz yakalının özellikle hayallerini süslemeye devam ediyor, onu da biliyoruz. Kaçımız bunu gerçekleştirebiliriz, gerçekleştirir miyiz? Orası bilinmez tabii… Biz yine de Maison&Objet de bu yıl özel bir bölüm ayrılan mağazacılık trendleri üzerine biraz bilgi verelim sizlere istedik. Kim bilir birilerine harekete geçmek için ilham veririz, belli mi olur?

 

Archiboutique’ler Büyük Şehirlerde Hızla Yaygınlaşıyor

 

Avrupa’nın birçok büyük kentinde mimar ve iç tasarımcılar uygulamalarını sergiledikleri butikler açıyor. Ülkemizde de hızla yayılan bir trend bu aynı zamanda.. Portföylerini sergileme fırsatı buldukları bir vitrin olma özelliğindeki bu mağazalar müşteriler için farklı bir deneyim sunuyor. Tasarımların, mimari uygulamalarının maketlerinin sergilendiği bu dükkanlar, ilham ve fikir almak isteyenler için de büyük bir fırsat.

 

Çiçekçi Konsepti İle Doğal Dekor

 

Dükkanın bir köşesini bir çiçekçi cornerı olarak kullanmak farklı sektörlerde yaygınlaşan bir trend. Çok da büyük bir yatırım gerektirmeyen bu konsept; mağazanıza doğal bir dekor ve canlılık katıyor.  Sergilenen çiçeklerin albenisi, başka bir dekor çalışmasına gerek duymayacak şekilde mağazanızda çarpıcı bir konsept yaratıyor. Ayrıca alışveriş sonrasında misafirliğe ya da eve giderken çiçek alma alışkanlığı oldukça yaygın bir tüketici davranışı. Yani ticari açıdan da oldukça parlak bir fikir bu yeni trend.

 

Casting Mağazacılık

 

Dükkanınızı montajlanmış bir film gibi düşünmenizi istiyoruz. Tüm reyonlar akıp giden bir filmin sahneleri gibi düşünün. Tamamı bütün bir hikaye anlatacak şekilde, mağazanın bölümlerinde çeşitli sahnelemeler yapmak ve bunları belirli periodlarda değiştirmek; müşterilerinizin alışveriş sırasında kendilerini bir sanat eseri içerisinde rol alıyormuş gibi hissettirmek, monotonluktan ve durağanlıktan da uzak durmanıza neden olacaktır. Deneyin hem çok eğleneceksiniz, hem de müşterilerinizin kendi filminizin oyuncuları olarak kendilerini oyuna kaptırdıklarını görüp şaşıracaksınız.

 

Dükkanın Bir Köşesine Cafe

 

Boyutları fark etmez, dükkanınızın bir köşesine kuracağınız birkaç masalık bir kahve makinelik bir alan müşterilerinizin rahatlamasına ve sosyalleşmesine ve dükkanınızla duygusal bağlar kurmanıza yardımcı olacaktır. Kahvenize yayılan hoş kahve kokusu, müşterilerin dükkanınızda geçireceği zamanı keyifli hale getirecek ve markanıza sadakatlerini artıracaktır.