Röportaj | Lunapark Retail & Product Design

Lunapark Retail & Product Design

Murat Tamgüç – Bertan Berk 

2014 Lunapark için nasıl geçti?

Bu sene Arçelik ve Beko’ya tasarım ajansı hizmeti vermeye başladık. Perakende satış noktalarındaki mekan konsept tasarımı; stand tasarımı ve iletişim çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Ayrıca TunaEv’in yeni mağaza konsept çalışmasıyla Anadolu ve Avrupa yakasındaki iki mağazasının yüzünü tasarlıyoruz.

Senelerdir proje bazlı çalıştığımız müşterilerimizden Tepe Home’un strateji ve marka konsept çalışmalarını, kurulma aşamasında stratejik planlama ile başlayarak marka danışmanlığını yaptığımız Chakra’nın tüm mağazalarının mimari konseptini, vitrin tasarımını, görsel düzenlemelerini ve fotoğraf çekimlerini gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

4 yıl önce Turkish Very Much konseptiyle kurduğumuz Lunapark Shop 50 metrekarede 110 tasarımcının eserlerinin sergilendiği bir tasarım noktası olarak büyümeye devam ediyor. Lunapark Shop’un sadece Türkiye ile sınırlı kalmadan ‘Turkish very much’ konseptiyle dünyanın farklı ülkelerinde pop up store larla büyümeye devam etmesi bu sene üzerinde çalıştığımız bir proje.

2. Sektörel açıdan genel değerlendirmelerinizi paylaşır mısınız? 

Türkiye’de markalar için öncelik fiyat rekabeti ve kaliteyken bugün ilk sırayı stil ve tasarım aldı. Bu da marka algısının yönetilmesi esnasında daha özgün, cesur tasarımlar ve markalar yaratmak için uygun ortamı yarattı.

3. 2015 yılından tarzlar, moda, tasarım alanında beklentileriniz ve öngörüleriniz nelerdir?

FUTURİST

Trendler; baskı teknikleri ve modelleme programlarının, dolayısıyla teknolojinin sağladığı imkanlarla ilerliyor. Seramik, tekstil ve cam üzeri dijital baskılar öne çıkıyor. Mekanlara uygulanan grafik tasarımlar perde ve duvar kağıdında origamiyle şekilleniyor. Neon, siyah beyaz, gri tonlar, monokrom renkler ve kontrastlar ön planda.

DOĞAL

Şehir hayatının ortasında mümkün olan en doğal malzemeleri tercih ederek ilerliyor. Ahşabın işlenmemiş ham hali öne çıkıyor. Cam ve seramik doğadan çıktıkları formlarıyla aksesuara dönüşüyor. Pudra renkler, bej, pembe tercih ediliyor.

ETNİK

Vintage tutkunları bu sene etniğe dönüyor. Güney Amerikadan Uzak Doğuya kadar tüm coğrafyalardan desenler kullanılıyor.

Baharat  renkleri ve toprak tonlarının birleşimi kontrast yaratıyor. Lacivert-kiremit , sarı- mor ön planda.