tulu

Kültürler arasında yoğrulmuş bir Halı markası
MunaHome
dfot
Halı ve kilimler yumuşak, renkli ve kendine özgü hali,  çoğu zamanda sanat ve zanaat arası duruşuyla  mekanlarımıza estetik katan dekorasyon elementleri. Üzerinde konuşulacak, hoşça zaman geçirilecek ortamlar yaratırken, zamansız ve yöresel kimlikleri ile yaratıcılığa en açık dekoratif ürünler arasında yerlerini alırlar. Düğüm ve dokumasına, desen ve rengine, tekniğine göre dünya kültürlerinde ayrı bir konuma sahiptirler. Tüm bu zenginliğe ve çeşitliliğe duyulan derin saygının verdiği motivasyon ile kurulmuş Muna Home markası. Çağdaş yaşam alanları için zengin çeşit yelpazesinde üreterek dünyanın çeşitli noktalarındaki özel tasarlanmış mekanlara eklektik bir tarz kazardırmayı bu hoş trendin önde gelen marka destekçilerinden olmayı amaçlıyorlar.

Marka, Yasemin ve Gianluca Cicu çifti tarafından 2010 senesinde Barcelona’ da yaratılmış. Gianluca, Sardunya adasında yetişmiş sıcak bir Akdenizli. Yasemin ise ailesinin Abhaz geçmişi ile kültürler arasında yoğrulmuş, dünya kültürüne derin merak duyan bir girişimci. Designmixer’ ın yolu ise 2012 yılında kendileri ile aynı vizyonla kesişti. Muna Home bloğunu yazarken, ilham alınan birçok  yaratıcı kültür sentezlerinden halı koleksiyonu oluşur ve kısa zamanda çalışmaları hayata geçer.

Muna Home’ un koleksiyon çalışmasında %100 Yeni Zelanda yünü el dokuması halılardan, antik Türk kilimlerine, Anadolu’ da çeşitli teknikler ile üretilmiş halılardan, kuzu ve hayvan postlarına doğal /natura adlı koleksiyon temalarına yer verirken, parlak ve yumuşak, ipeksi dokunuşa sahip viskon halılarından Anadolu’ nun yöresel desenlerini edilmiş hallerine kadar birçok çeşit mevcut. Çağdaş mekanlar için eski çalışmaları yeniden yorumluyoruz. Fas ve Anadolu topraklarında ortaya çıkmış üretim tekniklere yüzyıllar öncesine dayanan Tulu halılarından yola çıkarak da yün grubunda ayrı bir grup oluşturuluyor.

Bohem ve eklektik tarzın vazgeçilmez desenleri Orta Asya ikat desenlerine de ise yepyeni teknikler ile Muna Home koleksiyonunda yeniden hayat veriliyor.

Bölgesel geleneksel dokumaların farklı baskı teknikleri ve desenler ile çeşitlendiriyor. Sıcak ve natürel renklerden, mavinin indigo tonlarına, siyah, gri ve beyazın grafik kalitesindeki modern çizgilere sahip çağdaş 3 boyutlu halılara kadar farklı gruplarda ürünler tasarlanıyor.  Modernizmi ve tarihi, geleneksel ve çağdaş üretim tekniklerinin bir harmanlayarak  çeşit çeşit, ürünler yaratılıyor. Mekana özel, renkleri, malzemesi, ölçüleri projeye göre tasarlanmış ürünler ise Muna Home çatısı altında üretilen halılara büyük bir çeşitlilik kazandırıyor.

Dokunun hayatımızda görsellik kadar önem taşıdığı mekanlarda trendlerin sadece ufak dokunuşlar ile farklılık yaratması olası. Halının ve kilimin ise trendler ne olursa olsun üzerine işlenmiş, çoğu sembolleşen desenleri ile beraber insanlık tarihi boyunca yaşayacağı, yaşam alanları her ne tarzda olur ise olsun onların duyusal kalitelerini artırıcı dekoratif elementler olarak kalacağı kesin. Bu bağlamda Muna Home’ un vizyonu ile keşfedilecek koca bir dünya ve yaratılacak bir çok ürün var bizce. Siz ne dersiniz?

dfot

 

 

Antikanın gizemi dünyanın tasarımı TULU da!

Çok beğendiğim ve Designmixer’ ın kimliğine, vizyonuna son derece uyumlu Tulu markasını, dünya kültürlerinin harmanlandığı, eski İstanbul’ un kalbi Sultanahmet de yer alan otantik mağazasında ziyaret ederek hoş bir sohbet gerçekleştirdik. Tasarımcısı Elizabeth Hewitt’ in ilginç hikayesini yaptığımız röportaj ile video ya aldık ve her biri birbirinden farklı, el emeği ürünlerini sizlerle bu sayıda paylaşmak istedik.

El yapımı Antika Tekstil ürünleri koleksiyoncusu ve tekstil tasarımcısı Elizabeth Hewitt’ in 20 senelik kişisel girişimleri sonucunda yaratılan Tulu markası içinde otantik doğu kültürünü yansıtan ev dekorasyonu ve giyim ile ilgili birçok ürünü barındırıyor.

 

Philadelphia College of Textiles’dan mezun olan markanın sahibi Hewitt tam 20 senedir dünyanın çeşitli ülkelerini ziyaret ederek, o bölgelere has antika mobilya ve tekstil ürünlerini topluyor, aynı zamanda kendi tasarımlarını yerel vizyon ve üretim teknikleri ile harmanlayarak Tulu markasına ait yeni ürünler yaratıyor.

 

Hewitt, Üniversite’ den mezun olduğunda Güney Amerika’ ya yaptığı bir seyahatte satın almış olduğu antika tekstil ürünlerine ülkesine geri döndüğünde aldığı yoğun ilgi ile bugün çok zevk alarak yaptığı  işi kurmaya karar vermiş.

Pakistan, Afganistan, Özbekistan, Türkmenistan ve Hindistan gibi Orta Asya ülkeleri ise zaman içinde uzmanlık alanına giren ülkeler arasında yer almış. Aralarına Fas, Türkiye ve Endonezya gibi ülkeleri de dahil ederek geniş bir üretim zinciri ağı yaratmış.

 

Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği cumhuriyetlerinin 1991 yılında bağımsızlıklarını kazanması ile esnek politikalara kavuşan ülkelere hemen arkasından yaptığı ziyaretler ile buralardaki yerel zengin kültürleri ve geleneksel yaşamlarının bir parçası olan zanaat eserlerini yakın takibe alarak bu bölgelerde uzmanlık alanını geliştirmiş. Çeşitli şehir, köy ve kasabalarına yaptığı yolculuklarda o dönemlerde adeta hazine zenginliğine sahip olan ülkelerden antika ürünler toplayarak koleksiyonuna eklemiş. Yarattığı desenleri ise yoğun el emekli geleneksel baskı, dokuma ve işleme yöntemleri ile hayata geçirerek geniş bir ev tekstili koleksiyonunu tasarlamış ve ürettirmiş.

 

Zaman içerisinde marka yarattığı ürünler ve Elizabeth Hewitt’ in zengin vizyonu ile çekici bir hal almış. Bugün Amerika’ da ki New York ve Los Angeles’ da ki satış noktaları ile yurt dışında Ev dekorasyonu ile ilgili bir çok projede yerini alıyor ve dünyaca ünlü tasarımcılar ile için ürün geliştirip ilham kaynağı oluyor.

 

Hewitt kendine yaşamak için doğu ve batının kesiştiği kültürlerin buluşma noktası İstanbul’ u 9 senedir mesken olarak seçiyor ve Sultanahmet deki çok katlı mağazasında ürünlerini Türkiye’ den pazarlıyor.  Eşi Hüseyin Kaplan ise Konya da büyük bir halı üreticisi. Çiftin el yapımı, son derece zengin Türk kilim ve halı koleksiyonu mevcut. Tulu mağazasında yer alan halı ve kilim çeşitliliği ise göz alıcı, aralarından seçim yapabilmek ise oldukça güç. Zeki Müren’ in 1970 li yıllarda tasarladığı vintage halılardan, uzun tüylü Tululara, çağdaş tasarımlı kilimlere, antika halılara kadar üst üste yığılmış ürünlerin her biri birbirinden değerli ve muhteşem.

 

Elizabeth Hewitt tüm dünyada yaptığı tasarım keşifleri, yoğun seyahat programlı kariyeri, Amerikan kimliği, Türk eşi ve İstanbul daki yaşamı ile tam bir dünya vatandaşı markası da onun bu kimliğinin uzantısı.

 

Ürünleri gösteren mağaza görüntülerinin  altında kullanılabilecek yazı:

 

Tulu’ da geleneksel el işçilikleri ile üretilen tekstil ürünleri arasında, Hindistan’ dan ağaç kalıp baskı tekniği ile üretilmiş ev tekstili ürünleri, Afganistan’ dan kadınların yaptığı rengarenk desenli kumaş el işlemeleri, Osmanlı kumaşları, Türkiye ‘ den el halı ve kilimleri, İznik çinileri, Özbekistan, Türkmenistan’ dan ikat boyama teknikleri kullanılarak yapılmış antika kaftanlar, boncuk ve metal işlemeli şapka ve takkeler yer alıyor. Bunun yanında, Hindistan ve Endonezya’ dan masif ağaç mobilyalar, ev aksesuarları, mutfak gereçleri, çini tabaklar, aydınlatmalar ve her köşesinde ayrı bir zenginliği barındıran her biri birbirinden farklı, çeşit çeşit rengarenk ürünler bulunuyor.