kalite

Markalar

Markalar BOCCI Bocci, Kanada Vancouver’da bulunan, Almanya merkezli, çağdaş bir tasarım ve imalat evi olarak tanımlanabilir. Tipik kurumsal yapılardan farklı olarak Bocci, tasarımcılar, mimarlar, zanaatkarlar, teknisyenler, acenteler, yönetim organları, test tesisleri, hammadde tedarikçilerini bir araya ...

dfot

 

 

Lotus Belle

İki çocuğuyla yaşayan 30 yaşındaki Hari 19 yaşındayken bu özel çadırın tasarımını yapmış. Ama birkaç yıl boyunca bununla ilgili faaliyete geçememiş. Bunun sebebi çocuklarıyla yoğun şekilde ilgilenmek zorunda olan bir öğretmen olması. Çadır tasarımlarını İngiltere’de benzer “Bell” çadırlarını satan kişiye göstermiş. Hari’nin tasarımlarını çok beğenip onu kendi üreticilerine yönlendirmiş.

Çok yüksek kalitede üretim yapan ve dürüst çalışan bu ekiple tanışmak Hari için büyük şans olmuş. Kamp yapmaya olan tutkusu sayesinde bu yola giren Hari “yurt” adı verilen keçe evler ve aynı zamanda büyük Bell çadırları birleştiren bir tasarım ortaya çıkarmış.

20 çadır sipariş edip birkaç ayda satan Hari ardından 140 adet sipariş vermiş ve diğer ülkelerden ürünü yurtdışında satma talebi gelip bir anda tükenince dünya çapında satılan ürünler arasında 1000. sıraya yükselmiş.

Şimdi iki yıl sonra Yeni Zelanda’dan sipariş veren Jessica ile beraber ürünü Güney Kore, Almanya, Fransa, Avustralya, Amerika’ya dağıtıyorlar. Jessica pazarlama konusunda Hari’ye yardım ediyor. Hari ise sipariş ve stokla beraber tasarım modifikasyonları yapmaya devam ediyor.

dfot

B&B Italia

 

Piero Ambrognio Busnelli’nin girişimci sağduyusu ile 1966’da kurulan B&B Italia uluslar arası mobilya tasarımı alanında lider markalardan. Şirket Milano’nun kuzeyinde yer alıyor.

Kendilerini ürünleri ile İtalyan tasarım tarihini yazmaya adayarak başlamış, ve sürekli gelişen uluslar arası bir tasarım ekibiyle yollarına devam ediyorlar. Zevk, stil, teknoloji, yaratıcılık içeren başarı dolu bir maceraya atılmış olan şirketin İtalya’nın dünya çapında, sektördeki şöhretinde büyük payı var.

Uluslar arası bir marka haline gelen B&B Italia, yaşam alışkanlıkları ve gerekliliklerini hedef alan çağdaş tasarımlara imza atıyor. Sıra dışı kalitede, kendini güçlü şekilde belli eden, karakteristik, zamansız, elegan tasarımlarıyla, inovasyon ve endüstri alanındaki uzmanlıklarını da böylelikle gözler önüne sermiş oluyor.

Güçlü işbirlikleri, araştırmaya verdikleri önem, aktif sosyal girişimlerin sonucu ile oluşan iş prensipleri markanın DNAsını oluşturmuş.

Yüksek kalitede materyaller kullanılan tasarımlar meydana gelirken her aşaması titizlikle kontrol ediliyor. Her tasarımın kimliğinin altını çizecek mükemmellikle parçalar kullanılırken kullanıcının da tüm ihtiyaçları göz önünde bulunduruluyor.

Olağanüstü dayanıklılığı olan ürünlerin 10 yıl garantisi var. Zamanın ve trendlerin ötesindeki estetiği ile başarısını koruyan B&B Italia iç ve dış dekorasyonda kalıcı etkiler bırakmaya devam ediyor.

dfot

 

ÜNLÜ FRANSIZ MİRASININ
UNUTULMAKTAN KURTARILMA HİKAYESİ
Bugün çok sevilen Tolix markası yedi yıl önce oldukça kritik bir durumdaydı. 2004’ten itibaren hızlı bir gelişim sürecine girdi. Bunun başlangıcı Fransa’da yaşayan miras ödülünü alması, çalışanlarından birinin markayı devralması ile oldu. Yeni yönetimi ile beraber firma böylece iyileşme sürecine girdi.

Modernizasyon, kalite, ürünlerin prodüksiyon ve dağıtımı baz alınan anahtar kelimelerdi. Şu anda geldikleri noktada marka 27 ülkede alıcıya ulaşıyor.

Girişimci, markanın CFO’su Chantal Andriot öncelikle ekipman gelişimine en büyük yatırımı yaparak başlamış. Ardından iletişimi kuvvetlendirmek için stratejiler belirlenmiş. Yerel gelişim ve kalite açısından “Made in France” sadece bir slogan olmaktan çok daha önemli bir anlam taşıyor.

Çok geniş bir renk skalası sunuyorlar. Bu sayede ürünlerin kişiselleştirilme olanağı sağlanıyor. Bir sandalye üretimi için minimum 100 farklı operasyon gerektiğinden, verimi artırmak için üretimde optimizasyon yapılarak bu süreç hızlandırılmış.

Tamamen üretimde kaliteyi artırmaya ve kendilerini sürekli geliştiren, herbiri alanında uzman bir ekip sayesinde, 2004’ten bu yana meşhur geleneksel Fransız markası, yenilikçi duruşuyla sektörde örnek olmaya devam ediyor.

 

dfot

dfot

 

Paola Lenti

Marka uluslar arası tasarım haftasında 2014 koleksiyonunu Milano’da tanıttı. Güzellik ve estetiğe verdikleri öncelik ile beraber, aynı zamanda çevre dostu ve eşsiz bir renk paletinden oluşan koleksiyonlar sunuyorlar. Doğa ve ürün arasında dengeli bir bağlantı kurmaya çalışıyorlar. Modern, fonksiyonel, sınırları olmayan özgün bir görünüme kavuşmuş tasarımlar ortaya çıkıyor.

Şirket yirminci yılında yeniden, basit, uzun ömürlü, elegan, fonksiyonel mobilya üretimi üzerine kurulmuş yaşam vizyonlarını tasdikliyor. Paola Lenti yıldönümlerinde çok önemli bir haber olarak, iç mekan dekorasyonu için de üretim yapacağının müjdesini verdi.Tasarımlardaki yaratıcılık ve kalite, yine yoğun çabalarının, girişimlerinin, verimli takım çalışmalarının ve her detaya gösterdikleri büyük özenin sonucu.

1994’ten beri Paola Lenti dinamik girişimci, araştırmaya ve denemeye dayalı, tasarım dünyasında kendilerini hızla geliştirmeye devam eden bir stratejiyi takip ediyor. Bir Paola Lenti kataloğunun sayfalarını çevirmek, önemli yeni tasarım düzenlemelerini keşfetmek, zıtlığın tamamlayıcı olduğu, eski, yeni, geleneksel, teknolojik, bütün kavramların iç içe geçtiğini görmeyi beraberinde getiriyor.

1994’ten beri Paola Lenti dinamik girişimci, araştırmaya ve denemeye dayalı, tasarım dünyasında kendilerini hızla geliştirmeye devam eden bir stratejiyi takip ediyor. Bir Paola Lenti kataloğunun sayfalarını çevirmek, önemli yeni tasarım düzenlemelerini keşfetmek, zıtlığın tamamlayıcı olduğu, eski, yeni, geleneksel, teknolojik, bütün kavramların iç içe geçtiğini görmeyi beraberinde getiriyor. Metal ve tahtayı dayanıklı olacak şekilde harmanlıyor. Modern ve rahat iç dekorasyon yeniliklerini bahçe mobilya tasarımlarına entegre ediyorlar. Her bir ürün, koleksiyonu orijinal yapan, formlardaki basitlik, materyaldeki yaratıcılık ile farklılığını ortaya koyuyor. Tüm parçalar kalitesi, fonksiyonelliği, renk ve estetiği ile zamansız olması için yaratılmış.

dfot

dfot

 

Ünlü tasarımcı Patricia Urquiola, Arçelik için Leisure Ankastre Serisini Hazırladı

Tüm dünyada yarattığı trendler ve ayrıcalıklı tasarımlarla tanınan Patricia Urquiola, Arçelik ile de sıradışı bir çalışmaya imza attı. Yeni bir bakış açısıyla Leisure adını verdiği çok özel bir seri hazırlayan tasarımcı, Nisan ayından itibaren Arçelik’in belli konsept mağazalarında tüketici ile buluşacak. İstanbul’da Rahmi Koç Müzesi’nde seçkin davetliler eşliğinde yapılan geniş katılımlı tanıtım toplantısında beğeniye sunulan Leisure serisinde ankastre fırın, ocak, davlumbaz, bulaşık makinesi ve buzdolabı yer alıyor.

 

Leisure Patricia Urquiola Serisi, tasarım tutkunlarını biraraya getiren bir dizi etkinlikle tanıtıldı. 10 Mart Pazartesi günü, İstanbul’da Rahmi M. Koç Müzesi’nde gerçekleştirilen lansman etkinlikleri kapsamında Patricia Urquiola, tasarım yaklaşımını akademisyenler, öğrenciler, mimarlar ve tasarım dünyasına merak duyan katılımcıların biraraya geldiği bir konferansla paylaştı. Konferansın ardından düzenlenen lansman etkinliğine, Türkiye’nin ünlü mimarları ile inşaat dünyasının önde gelen isimleri katıldı.

 

Lansman etkinliğinde, Leisure Patricia Urquiola Serisi’nin yeni reklam filminin de ilk gösterimi gerçekleştirildi. Yönetmenliğini Nicolas Caicoya’nın, görüntü yönetmenliğini de pek çok uluslararası festivalde ödül kazanan Jose Luis Alcaine’nin yaptığı filmin çekimleri Milano ve Como’da gerçekleştirildi.

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik’in ayrıcalıklı konumunun ve başarılarının arkasında

Ar-Ge, inovasyon, kalite, tasarım ve markanın temel faktörler olarak yer aldığını belirtti. Çakıroğlu, “Tasarım alanındaki çalışmalarımızı bir adım daha ileriye taşıyarak; yepyeni ve özel bir seri geliştirmeye ve bu özel projede, dünyanın en iyi tasarımcılarından Patricia Urquiola ile çalışmaya karar verdik” dedi.

Levent Çakıroğlu; mutfakların sadece yemeklerin hazırlandığı ortamlar olmaktan çıkıp; ailelerin, arkadaşların biraraya geldikleri, birlikte keyifle vakit geçirdikleri yaşam alanları haline geldiğini ifade etti.

Patricia Urquiola’dan, evlerimizin kalbi olan mutfaklarda keyifle kullanılabilecek; bu arada teknolojiden veya tasarımdan ödün vermeyen ve ikisi arasında güçlü bir denge kuran bir ürün serisi tasarlamasını istediklerini söyleyen Çakıroğlu, “Çalışma süresince; Patricia’nın tasarım yeteneğinin teknoloji ile harmanlanarak, ürünlere yansımasına büyük bir hayranlıkla tanık olduk” dedi.

Arçelik A.Ş. ile ilk olarak 2012 yılında çalışmaya başladığını söyleyen Patricia Urquiola, evin kalbi olan mutfaklar için tasarlama fikrini ilk duyduğunda çok heyecanlandığını belirtti. Arçelik’in köklü geçmişinden ve yenilikçi anlayışından çok etkilendiğini, Leisure Patricia Urquiola Serisi’ne de bunu yansıttığını ifade eden Urquiola, “Türkiye, Doğu ve Batı arasında bir köprü vazifesi görüyor ve bu özelliği onu farklı kılıyor. Özellikle İstanbul’un her bir köşesi şaşırtıcı boyutlarda ilham verici,” dedi.

 

Leisure Patricia Urquiola Özel Serisi’ne kısa bir bakış

 

Leisure Patricia Urquiola Serisi ocaklar, davlumbazlar, ankastre fırın, bulaşık makinesi ve buzdolabından oluşuyor.

Ocak

Leisure Patricia Urquiola Serisi ocaklarda üstün teknoloji ile iç ve dış alevleri ayrı ayrı kontrol edilebilen, özel tasarım hassas yanıcılar bulunuyor. Bu sayede çikolata eritmekten yüksek güçte woklu pişirme yapmaya kadar geniş bir alternatif sunuluyor. Sönmeye karşı gaz emniyeti sistemi bulunan seride 60 cm,75 cm ve 90 cm genişliğinde paslanmaz çelik blok tasarıma sahip ocaklar ile birlikte, bir de 30 cm genişliğinde ince döküm yüzeye sahip toplam 4 model bulunuyor.

 

Davlumbaz

60 cm ve 90 cm genişliğinde 2 modeli bulunan özgün tasarımlı davlumbazlar ile yüksek emiş gücüne (765m3/sa) sahip. Kolay kullanım sağlayan dokunmatik sensörlü kullanıcı ara yüzü sayesinde 4 farklı kademe ayarı yapılabiliyor. Leisure Patricia Urquiola Serisi davlumbazlar, ürün ile uyumlu antrasit renkli, bulaşık makinesinde yıkanabilen kaset filtrelerin yanı sıra, yine tasarımla uyumlu, kullanıcıya ek kullanım alanı sağlayan bir rafa sahip.

 

Ankastre Fırın

Model, kontrol panelinin kapağa entegrasyonu sayesinde, tasarımın uygulandığı desenli düz cam bir yüzeye sahip. Tutamak, kapağın çevresinde gizlenmiş durumda. Geniş iç hacme sahip (75 litre) bu fırında, çok renkli TFT LCD dokunmatik ekran üzerinden görsellerle takip edilebilen, profesyonel şefler tarafından hazırlanmış 79 adet otomatik pişirme menüsü ve tarifi bulunuyor. 5 seviyede aynı anda pişirme yapılabilen bu fırının iç kapağı, özel nano kaplama sayesinde, pişirme yaptıktan sonra da çok kolay temizlenebiliyor.

Bulaşık Makinesi

Leisure Patricia Urquiola Serisi tezgah altı ankastre bulaşık makinesi, otomatik bardak koruma sistemi sayesinde bardakların ömrünü 20 kattan fazla uzatıyor. Ayrıca kendini temizleyen filtre sistemi ile filtre temizleme ihtiyacını 1 yıla kadar öteliyor. Dokunmatik tuş kontrolü, LCD ekran ve yarım yük fonksiyonu bulunan bulaşık makinesi 13 kişilik yükleme kapasitesine sahip.

Full – No Frost Kombi Buzdolabı

Özel tasarım cam kapıya sahip olan Full – No Frost Kombi Buzdolabı, soğutucu ve dondurucu bölmelerindeki bağımsız fan kontrolü ile hassas sıcaklık dağılımı sağlıyor ve yiyeceklerin daha uzun süre saklanmasına olanak veriyor. Elektronik kontrol paneli ile her bölmenin sıcaklığının ayrı ayrı ayarlanabilmesine imkan veren buzdolabında hızlı dondurma ve hızlı soğutma fonksiyonları bulunuyor.

Patricia Urquiola

Birçok kez uluslararası ödüle layık görülen ve dünya çapında yayınlar tarafından defalarca yılın tasarımcısı seçilen Patricia Urquiola, bugün modern tasarımın önde gelen isimlerinden biri. İtalya’nın Milano kentinde, tasarım efsanesi Achille Castiglioni›den eğitim alan Patricia Urquiola, uzun yıllar dünyanın en iyi tasarımcılarıyla birlikte çalıştıktan sonra kendi tasarım atölyesini açtı.

Patricia Urquiola; İtalya’nın en önde gelen markaları ile yaptığı başarılı çalışmaların yanı sıra dünyaca ünlü markalarla da çalışıyor. Alessi, Axor Hans Grohe, Baccarat, B&B Italia, BMW, Flos, Four Seasons, Kartell, Louis Vuitton, Mandarin Oriental Hotels, Molteni, Moroso, Mutina, Rosenthal, W Hotels gibi pek çok ünlü marka için yaptığı çalışmalar arasında mimari tasarım alanında yaptığı showroom, hotel ve restoranlarının tasarımları gibi çalışmalar da yer alıyor. Patricia Urquiola, aynı zamanda ödülleri ve ikonik tasarımları olan bir tasarımcı. A&W Designer of the Year ve Design Prize Cologne gibi pek çok ödüle sahip olan Urquiola’nın, 2011 yılında Venedik Bienali’nde yer alan bir tasarımı da modern tasarım ikonları arasında sayılıyor.

dfot

 

Bayern Munich’li genç golcü Bobby Dekeyser, 1990’da tedavi gördüğü hastanedeki yatağında aniden profesyonel spor hayatını bırakıp, hep hayali olan girişim “DEDON” markasını oluştumaya karar verir. Geçen 20 yıl içerisinde Marka, dünyanın önde gelen outdoor markalarından biri haline gelir. Tasarım ve kalite standartları bugün halen gelişmeye devam etmekte. Dedon’un bugün geldiği nokta, tabii ki hastanede o gün başladığı yerden çok ileride. Başlangıçta, Dekey’in aile üyeleri ve sevdiği arkadaşlarıyla güzel işler yaratmak arzusuna dayanıyordu yalnızca.

 

DEDON’un ilk zamanları kullanılacak materyallerin keşifleriyle geçmiş. Dış kullanım için uygun ve aynı zamanda da etkileyici malzemeler keşfetmişler. 1991’de bir ticaret fuarında, Filipinli bir girişimcinin ürünleri sayesinde rattan malzemeyle tanışmışlar. Hemen Cebu adasına gidip kendisiyle işbirliği yapmışlar. 6 ay sonra DEDON  resmi olarak kurulmuş.

 

Dekeyser ailesi, DEDON markasının büyümesiyle artık kuzeye taşınmaya karar vermişler. Hamburg’ta 200 yıllık bir çiftlik evini gece gündüz çalışarak, iş bölümüyle 3 yıl içinde yenilemişler.

DEDON’un ilk yıllarında attığı adımlar oldukça değişkenlik göstermiş, çok fazla çaba ve emek göstermişler. Kararlılık, güven, esneklik ve yeni fikirlere açık olmalarıyla, tüm engellere ragmen takım olarak büyük bir uyum yakalamışlar. Sonunda 2000 yılında çok sayıda tedarikçininde işbirliğiyle DEDON artık büyük bir fabrika olma safhasına gelmiş.

 

Tasarımcı Richard Frinier marka için original koleksiyonlar üretiyormuş. Artan siparişlerle beraber Filipinlerde daha büyük bir fabrika açmışlar. Artık bu küçük aile şirketi uluslararası çalışan ve satış ofisleri açmaya devam eden bir firma haline gelmiş.

Bugün firma 20 yaşında ve 3000 kişilik bir ekibe sahip. 80’den fazla ülkede koleksiyonların satışı yapılıyor. Philippe Starck, Jean-Marie Massaud ve Bruce Weber gibi tasarımcılar Dedon’a özel koleksiyonlar hazırlıyorlar.

Kısacası saygı, sevgi, güven ve iyimserlikle gerçekleşmiş bir başarı öyküsü DEDON.

dfot

dfoit_mayis

 

 

 

  • inovasyon
  • evrim
  • renk

2014 Salone del Mobile’de sunulan koleksiyonlarının üç temel çıkış noktası inovasyon, evrim ve renk. Uzun yıllara dayanan bir geleneğe ve de teknik bilgiye sahip köklü bir şirket Emu. Kaliteyi elegansla birleştiren ve her türlü yaşam tarzına uygun olabilmesi için farklı materyallerin birlikte kullanımıyla çözüm üreten, stil evrimini çoktan başlatmış ve geliştirmekte olan köklü bir marka.

Emu 1951’de İtalya’nın Umbria bölgesinde kurulmuş. Metal işçiliğinde çok fazla deneyim ve yeteneğin sonucunda geldikleri nokta tesadüf değil. Teknolojiye yaptıkları bilnçli yatırımlar sayesinde 80’ler ve 90’larda bahçe mobilyaları sektöründe pazar lideri olmuşlar. O günden bugüne outdoor mobilya konusunda dünyada hatırı sayılır bir yere sahipler.

2005’te Emu başkan ve kurucu ortağı Ricardo Biscarini, LVMH firması ile birlikte Emu’yu yeniden yapılanma sürecine sokmuş . Bu birleşmenin resmi olarak gerçekleşmesiyle, 2011’de markanın 60.yılıyla beraber yeni bir sürece girmişler.

70.000m2’lik alanda 150 çalışanla Marsciano’daki fabrikada üretiliyor tüm mobilyalar. Kalitesi “Made In Italy” olması ile teknolojik araştırma, farklı materyal ve prodüksiyon teknikleri üzerine yaptıkları çalışmalarıyla garantileniyor. Kendilerini metal işinde sürekli gelişmeye adamışlar. Bu sayede çok geniş bir pazarda kullanıcıya ulaşıyorlar.

Ürünleri arasında sandalye, masa, koltuk, dinlenme köşeleri, oturma odası ve aksesuarlar bulunuyor.

Alüminyum, metal, tik, hasır ve daha birçok malzeme kullanılıyorlar. Böylece her bütçeye ve zevke uygun zenginlikte ürün çeşitliliği ortaya çıkarıyorlar. İstanbul’daki Le Meridien dahil dünyadan sayısız otelde Emu koleksiyonları teras ve açık alanlarda kullanılmış. Avrupa’dan yaklaşık 1.000 nokta perakende satışını gerçekleştiriyor. Yeni koleksiyonlarda ünlü tasarımcılar, Carlo Colombo, Paolo Navone, Patricia Uquiola, Christophe Pillet, Jean Nouvel, Arik Levy gibi isimlerin katkısı olmuş.

 

dfoit_mayis