Dekorasyon Trendleri

 2015 Dekorasyon ve Renk Trendleri 

Şu bir gerçek ki her geçtiğimiz yıl trend kavramı sınırları daha da genişliyor.

Günümüzde öyle bir yaşam trendi söz konusu ki adeta daha az önemli olan hiç bir şey yok. Belki de önümüze sürülen binlerce seçenek arasından seçim yapmak çok zorken ruhsal durumumuza göre önceliklerimizi belirliyoruz. Bir gün sadelik, yalınlık, dingin renkler veya renkten uzak tonlar ile arınmak tarzımızken bir diğer gün capcanlı renklere adeta susayabiliyoruz. Duygusal  dalgalanmalarımız, deneyimlemelerimiz ve yaşam şeklimiz ile tercihlerimizin de hızlı bir şekilde değişebileceğini gözlemliyoruz. İşte tam bu çeşitlilik zenginliğini yaşarken farklı tarzların bir araya getirilerek kullanılması da son dönemlerin en büyük trendi halini alıyor.

 

Bilgi ve paylaşımın yaşamımızda  geniş alternatifleri hızlı bir şekilde sunması tüketim ürünlerine ulaşmayı her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Markasına ve vizyonuna güvenen her marka sosyal medyada ürünlerini iştah açıcı bir şekilde gözler önüne seriyor. Beğenmek öylesine durdurulamaz pozitif bir dürtü oluyor ki binlerce olumlu yorum ve paylaşımlar markalara ve tasarımcılara gerçek bir motivasyon oluyor.

 

Bir taraftan tasarımcılar orijinal fikirler ile yeni ürünleri yaratmaya çalışırken hızlı yaşam şartlarından ve daralan alanlarından dolayı fonksiyonellik kavramına daha da fazla odaklanılıyor. İşte bu yüzden, doğru ürünün tasarlanma aşamasında sadece hayal gücü ve yaratıcılık değil yüksek üretim teknolojileriyle bu fikirleri birleştirebilmek ve hayata geçirebilmenin önemi ortaya çıkıyor.  Dünyada çoğu başarılı ürün tasarımcısı da bu sebeple üretim konusunu en üst düzeyde çözümleyebilecek konularında uzmanlaşmış, markaların çatısı altında ürünlerini hayata geçiriyor.  Özellikle dünya mobilya ve aksesuar trendlerinde söz sahibi olan  Gubi, Normann Copenhagen, Hay, &tradition, Wastberg, Functionals, Ikea gibi markalarda bağımsız tasarım yapan, çok tasarımcılı kurumsal yapı karşımıza çıkıyor. Bu çağdaş tasarımcıların yanında markalar ikonlaşmış tasarımcıların ürünlerine de yeni koleksiyonlarında ayrıca yer veriyorlar.  Danimarka orijinli Gubi bu tarz yaklaşıma en iyi örneklerden biri. Greta M. Grossman, Mathieu Mategot, Jacques Adnet gibi modern tasarım tarihinde öne çıkan tasarımcıların ürünleri marka çatısı altında üretiliyor. Zamanlar ötesi kimliğe sahip bu ürünler hemen her trende sihirli bir şekilde kendini dahil edebiliyor aynı 2015 senesi trendlerinde olduğu gibi…

 

Peki bu kadar çeşitlilik varken nasıl aradan en trendy olana ulaşabiliriz?

Sizlere  2015 senesi için öne çıkan trendleri ana başlıkları ile şu şekilde özetleyebilirim:

 

–       Doğanın saflığını ve estetiğini içinde barındıran az işlenmiş ham malzemelerden yapılmış ürünler (Mermerin ana malzeme olarak  kullanıldığı dekoratif ürünler, masa ve sehpalar, üfleme cam aydınlatmalar, masif ham ağaçtan mobilyalar)

–       Çizgisel formların öne çıktığı grafik kalitedeki fütüristik ürünler. Daha çok sehpa, sandalye, aksesuar ve aydınlatma elemanlarında bu tema tercih ediliyor.  Güncel tasarım ürünlerinde olduğu kadar kültleşmiş mobilya veya obje tasarımlar,

–       Kusursuz metal ışıltıları ile zenginleştirilmiş ürünler. Özellikle dekoratif aksesuarlar ve mobilya detaylarında zarif bir şekilde ışıltı verme amacı ile dahil edilen pirinç, bronz malzemeler. Son zamanlarda her zamankinden daha da fazla trend olan metal sarkıt lambalar.

–       Yalın mekanlarda kullanılan etnik objeler ve beklenmeyen dekoratif obje ve mobilyalar ile yaratıcı mix yapma sanatı.

 

2015 Renk Trendleri ;

 

–       İştah uyandırıcı, hemen her rengin pastel tonlarını barındıran soft palet. Blush, nektarin, mint,  gri mavi…

 

–       Erkeksi kömür renkleri, siyah, antrasit, lacivertin tonları.

 

–       Doğayı eve taşıyan dinlendirici yeşilin geniş renk skalası. Mobilya, aksesuar, duvar kağıdı ve halılar da  yeşilin mavi ve lacivert ile kombin yapıldığı enerjisi yüksek mekanlar. Özellikle kadifenin ışığı farklı şekillerde yansıtmasından dolayı derinleşen tonlar ve sofistike görünüm.

 

–       Pantone’ nin 2015 senesinde Dekorasyon trendlerine imzasını atan kırmızı kahve toprak tonu Marsala Pantone 18-1438.

 

–       Trendlere hemen her zaman dahil olan, vazgeçilmeyen  Beyaz ve Grinin tonları. Yalınlığın ve temizliğin habercisi, beraberinde kullanıldığında canlı renkleri ve  dokuları daha da öne çıkarma gücüne sahip  mükemmel beyaz…

Tijen Samuray Öztek

 

2015 Deko-trendleri Şekillenmeye Başladı

2015’de Koleksiyonlarda Neler Göreceğiz?

– Canlı neon renklerin tek başlarına veya farklı kombinasyonlarla birlikte kullanımı yaygınlaşacak.Stillerden ve tarzlardan bağımsız olarak evlerinde genç ve dinamik bir atmosfer yaratmak isteyenler; özellikle tekstilde önümüzdeki yıl çok popüler olacak fuşya ve parlak yeşiller dahil olmak üzer birçok renk alternatifini evlerinin dekorasyonunda da kullanabilecekler. Genelde pastel tonlarda tekstillerle kullanmaya alışık olduğumuz Country mobilyaları veya daha donuk renklerle kombine edilen İskandinav stili bile birbirinden canlı versiyonları ile görmeye hazır olun.

– Doğal yaşam öğeleri ön planda, bir çok farklı alan ve disiplinde gündemde olan doğaya dönüş, çevre bilinci temaları dekorasyonda da hızlı yükselişi sürdürüyor. Bu bazen  batı dünyasıyla simgeleşmiş tarzlardan uzaklaşıp daha etnik, uzak doğu kültüründen gelen temalarla gündemimize otuyor. Bazen de hayvan figürleri, ağaç, deniz gibi doğal öğelerin tema olarak tasarım da daha sık kullanılmasıyla.

– Sadelikte  hatta basitlikte yakalanan sofistikasyon birçok koleksiyonun mottosunu oluşturuyor. Geçtiğimiz yıllarda özellikle İskandinav stilin yaygınlaşmasıyla öne çıkan yalınlık teması. Bir tür modern insan arınmasını simgeleyecek şekilde farklı tarzlarda da kendisine karşılık bulmaya başladı. Hemen hemen her stili etkisi altına alan yalınlık teması, doğal malzeme kullanımı ile özellikle hayatımızda gittikçe daha önemli bir yer alacak. Tüketime mesafeli duran ve geri dönüşüm gibi çevre dostu akımlar da yine aynı damardan besleniyor, sadece farklı dışa vurumla hayatımızı.

– Siyah ve metalle yakalanan ihtişam göz ardı edilemiyor, Özellikle klasik tarzı tercih eden koleksiyonlarda siyahın ağır başlılığı ve varağın ihtişamı bir elegans vurgulama yöntemi olarak sıklıkla tercih edilecek. Görkemli göz alıcı fakat asil mekanlar oluşturmak için dozunda belki sınırlı alanlarda ve yaşam alanlarının öne çıkarılması istenilen yüzlerinde tercih edilecek sıklıkla bu tarz diye öngörüyoruz. Fazla modern ve tek düze kullanımı küçük dokunuşlarla değiştirmek istediğinizde işe yaracaktır.

– Geçmişe saygı bilinci artıyor, hızla gelişen teknolojilere ve yoğun gündeme inat, insanın geçişiyle ve kökleriyle bağlantıları güçlendirme çabası artıyor. Geçmişte sadece belli bir sınıfa ait görülen bu köklere dönüş özlemi, toplumun bütün katmanlarında bir ihtiyaç haline dönüşüyor. Vintage ve antika parçaların evlerde daha çok yer alacağı bir döneme giriyoruz 2015’de. Ayrıca özellikle tekstilde geçmişin izlerini taşıyan, atalarımızın yaşam tarzına saygı duruşu niteliğindeki parçalar evlerimizde yerlerini hızla alacaklar.

– Mesaj kaygısı taşıyan hatta bunu kelimelerle direkt dışa vurmayı tercih eden tasarımlar artacak, Tasarımlar tasarımcılarının vizyonları, koleksiyonunda yer aldıkları markaların değerleri, yansıttıkları genel tarzın alışkanlıkları dahil olmak üzere çeşitli mesajlar iletirler karşı tarafa. 2015’de birçok tasarım üzerinde yer alan kelimelerle daha direkt mesajlar  ulaştıracak hem kendilerini kullanmayı tercih edenlere hem de onların çevrelerine. Pop art tarzda sıkça kullanılan kelime oyunları diğer tarzlara da sıçrayacak.

– Dinginlik ve huzur arayanlar için pastel tonlar hala ilk tercih,  güne huzur ve tazelik hissi veren mekanlarda başlayıp sonlandırmayı tercih edenler için ev dekorasyonun da pastel tonlar yine ilk tercih olacak gibi görünüyor. Duvar renklerinde ve tekstilde sınırlı kalamayacak pastel tonların kullanımı tercihi, ahşap ve metal tasarımlarda da sıklıkla karşımıza çıkacak.