Dilara Aslantaş | Rengarenk

Dilara Aslantaş / Rengarenk

Her yıl Milano’da düzenlenen Dünya’nın en büyük mobilya fuarlarından Salone Dell Mobile 2016, bu yıl da beni çok etkiledi. Fuar da en çok dikkat çeken konulardan  biri de artık evlerimizdeki beyaz eşyaların, vitrifiyelerin, Lavaboların rengarenk olacağının net sinyallerinin verilmiş olması.

Bu girişten sonra gelelim fuarın en çok ilgi gören ve en renkli tasarımlarına; Dolce&Gabbana ve SMEG ortak yapımı muhteşem buzdolaplarına…. Pek çoğunuzun bildiği gibi, renkli buzdolabı deyince aklımıza ilk gelen isim SMEG’dir. Marka yıllardır buzdolabı, fırın, ev aletlerine kadar evimize renk katkı. Önümüzdeki yıllarda da katmaya kararlı gözüküyor. Bu yılki fuarda Dolce&Gabbana’nın, bu dev İtalyan marka için yaptığı retro  buzdolabı tasarımlar tüm katılımcıların odak noktası oldu ve müthiş bir beğeni aldı. İki devin muhteşem buluşması olarak değerlendirilen tasarımlar çok  konuşuldu. Ve daha çok konuşulacağa benziyor.

Hemen belirtelim bu göz kamaştıran retro  buzdolapları sınırlı sayıda üretilmiş. Bu önemli notu düştükten sonra detaylara geçelim  biraz da, ne dersiniz? SMEG, bol renkli ve eski çağlardaki uygarlıklardan ilham alan tasarımları ile adeta beyaz eşya tarihinde bir devrim yaratmış oldu.   Üzerlerinde tarihi desenler taşıyan bu Retro tarzdaki buzdolapları, Sicilyalı sanatçılar tarafından, geleneklere bağlı olarak el işçiliği ile boyanmış. Dolayısıyla her biri birer sanat eseri tanımı hiç de abartılı ya da yersiz bir benzetme olmaz.

Gelelim kötü habere Ünlü moda evinin sanatsal izlerini ve tasarım vizyonunu  da taşıyan bu buzdolaplarından sadece 100 adet üretilmiş. Zira, bu zahmetli el işçiliği ile ortaya çıkan dolapların sadece bir tanesini  boyamak 240 saat sürmüş. Bu durumda seri bir üretimden bahsetmek söz konusu olmamış haliyle.

Fuara katılan herkesin istinasız, beğenisini ve büyük ilgisi çeken bu buzdolaplarına kimler sahip olabilecek diye sizin de aklınızdan geçmiştir eminim. Bu merakınızı giderecek önemli bir bilgi daha var elimizde, o halde bunu da sizinle paylaşalım hemen: buzdolaplarının satış fiyatı 34 bin dolar. Bu durumda galiba en doğru tanım: “bir tasarımı çok kişi ister, az kişi alır “olacak. Siz ne dersiniz?

Dilara Aslantaş