Akgün Akdil / Maimi’de Maison&Objet Coşkusu

Tasarım ve dekorasyonun önemli temsilcilerinden biri olan Maison&Objet, Miami’deki ikinci edisyonunda uluslararası tasarım yetenekleri ve dinamik programlarıyla şehri kuşattı.

10-13 Mayıs tarihleri arasında Miami Beach Convention Center’da gerçekleşen Maison&Objet Amerika 26 ülkeden 300 marka ile kapılarını sektör profesyonelleri ve tasarım tutkunlarına açtı. %77’si Kuzey ve Latin Amerika’dan, geri kalanı dünyanın çeşitli yerlerinden olmak üzere 6200’den fazla ziyaretçi ağırladı. Büyük çoğunluğu dekoratörler, mimarlar, otel işletmecileri, emlak geliştiriciler ve restoran sahiplerinden oluşan bu geniş ziyaretçi kitlesi gayrimenkul ve lüks konut alanında çalışmalarının yanı sıra yüksek kaliteli otel altyapısı ve perakende konusunda farkındalıkları olan bir topluluktan oluşuyor.

Maison&Objet Amerika şehir genelinde bu görkemli şovu çevreleyen tasarım etkinliklerinin tomurcuklanmasıyla birlikte ikinci yılında daha büyük bir ilgiyle geri döndü. Avrupa, Kuzey ve Latin Amerika’dan gelen heyecan verici yeni yetenekler ve markalar fuara ve şehre akın etti. Uluslararası ödüllü tasarımcılar “Designer of the Year/Yılın Tasarımcısı” ve “Rising Talents/Yükselen Yetenekler” olarak iç dekorasyon ve yaşam tarzı zirvesinde konuşmalar yaptı. Etkinliklerle öne çıkan heyecanlı yeni tasarım yetenekleri ve markalar şehir genelinde Miami Experience programıyla yaratılan işbirliği sayesinde aktif bir rol üstlendiler. Tüm bu detaylar Maison&Objet Amerika’nın sadece bir tasarım şovu değil, aynı zamanda yüksek kaliteli iç tasarım hedefi olan bir etkinlik olduğunun altını çizdi.

Fendi Casa, Epoca, Roberto Cavalli Home Interiors, Roberta Schilling, Cravt Original, Devon&Devon, Ibride ve Gandia Blasco gibi markalar yeni koleksiyonlarıyla ikinci kez Maison&Objet Amerika’da yer aldılar. Fuarda aynı zamanda Extremis, Camus Collection, Falcon Enamelware gibi büyük markalar da ilk kez ürünlerini vitrine çıkardı.

Birbirinden güzel salonlarıyla Maison&Objet Amerika, gelecek sezon için tahmin trendlerinin ve zamansız tasarımların açıkça vurgulandığı, modern stillerin yüksek kaliteli objelerle benzersizlikle sunulduğu bir şov oldu. Bu edisyonunda özellikle aydınlatma ve halı tasarımlarına odaklanıldı.

Maison&Objet Amerika’da bu yıl Rafael de Cárdenas “Designer of the Year/Yılın Tasarımcısı” seçildi. Soho merkezli Architecture at Large firmasının kurucusu olan mimar ve tasarımcı Rafael de Cárdenas çeşitli projeler için ustalıklı yaratıcı konseptler, ev dekorasyonu, mobilya, obje tasarımı ve geçici sergiler yaratıp sanat danışmanlığı yapıyor. 2006’da kendi tasarım firmasını kurmadan önce Calvin Klein’ın erkek koleksiyonu tasarımcısı olan Rafael de Cárdenas, aynı zamanda Imaginary Forces yapım evinde özel efektler için yaratıcı yönetmen olarak çalıştı.

Rafael de Cárdenas kendine özgü stili olan ruh hallerine göre mekan yaratma ilgisinin aksine Barneys New York, Bakara, Cartier, Nordstrom olmak üzere Nike ve Ford gibi çok geniş bir yelpazade çeşitli markalarla çalışma fırsatı oldu.

2011 yılında ilk mobilya koleksiyonunu Johnson Trading Galeri ile yaptığı işbirliği ile gerçekleştirdi. Rafael de Cárdenas son olarak Soho’da Nike – 45 Grand spor merkezini tasarlayıp New York’un popüler mekanlarından biri olan Asia de Cuba’nın yenilenmesini üstlendi. Ayrıca 10.yıldönümü için Kartell’in “Bourgie” aydınlatmasını yeniden yorumladı ve mücevher tasarımcısı Delfina Delettrez’in Londra’daki butiğini tasarladı.

 

Akgün Akdil